Den digitala världens oändliga möjligheter innebär också nya utmaningar och risker. Så hur ska man agera då, för företaget ska ha en chans att överleva och växa i den nya tiden?

Artiklar

Tech Fests efterfest

Kapital är en otroligt viktig del i att bygga nya företag, men det är en stor utmaning för ett litet, okänt svenskt företag att ens få träffa de stora europeiska investerarna. På Sthlm Tech Fest 4–6 september blev det av.

Exeger planerar för ny solcellsfabrik

Konkurrensen är stenhård, framtiden osäker och produkterna alltjämt på väg ut till marknaden. Men svenska Exeger planerar redan för en ny megafabrik för att nå ut till världen med sin solcellsteknologi. Nu är det dags för bolaget att bli kommersiellt på allvar.

Så får Mat.se marknaden att koka

Mat.se är den onlinebaserade matbutiken som vill rita om Sveriges dagligvarukarta. Med en driven logistikapparat och ett stenhårt fokus på kunden är bolaget också på god väg att göra det. Vd Måns Danielsson avslöjar nu vad som gör Mat.se:s affär unik.

Dinbox kopplar upp ditt hus

Nu slår ”internet of things” igenom på fastighetsmarknaden. Digitala postboxar och smarta webbtjänster förbättrar förvaltning och boendemiljö, menar grundarna av Dinbox.

Dinbox kopplar upp ditt hus

Nu slår ”internet of things” igenom på fastighetsmarknaden. Digitala postboxar och smarta webbtjänster förbättrar förvaltning och boendemiljö, menar grundarna av Dinbox.