Anmäl bedrägeri
Om du misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri ska du kontakta oss direkt. Om du inte är kund hos oss, anmäl bedrägeriet hos din bank.
Så anmäler du bedrägeri
-
Ring oss
Misstänker du att du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller andra tjänster. Har du upptäckt misstänkta transaktioner på ditt konto?
Öppettider telefon: Mån, tis, ons, fre 10.00 - 15.00. Torsdagar 10.00 - 18.00.
Är du utsatt för bedrägeri just nu?
Har du använt Mobilt BankID eller säkerhetsdosa på annans uppmaning? Har du lämnat ut dina koder från säkerhetsdosan?
Pågående bedrägeri: Ring Spärrservice på 08-411 10 11 - välj 2
Öppet dygnet runt, alla dagar.
-
Gör polisanmälan
Om du blivit utsatt för bedrägeri så ska du alltid göra en polisanmälan på polisen.se eller på 114 14. Notera diarienumret från polisen. Det behövs när du reklamerar.
Det är alltid polisen som utreder brott. Vi bistår polisen i dessa utredningar.
-
Reklamera obehöriga kort- och betaltransaktioner
Om du fått obehöriga transaktioner på ditt konto behöver du reklamera för att få pengarna tillbaka.
Report fraud
Report the fraud as soon as you discover it. Report it to us if you are a customer at Häradssparbanken. Please note. Always file a police report at polisen.se or at 114 14.
If other hours:
Open all days, all hours.
Rapportera fejk-sms till 7726
Visste du att du kan rapportera fejk-sms? Du gör det genom att vidarebefordra dem till 7726 - ett gemensamt nummer för alla svenska telekomoperatörer. Hjälp dem stoppa bedragarna och att sms:et inte sänds till fler personer. Så gör du för att vidarebefordra:
- Håll fingret på sms:ets textruta och tryck långsamt.
- I pop-up:en som dyker upp - klicka på "Mer".
- Klicka på pilen längst ner till höger.
- Skriv 7726 i fältet "Till".
- Tryck på pilen till höger för att vidarebefordra fejk-sms:et.
Tappat kort eller mobil utan att det rör sig om bedrägeri?
- Ring 08-411 10 11 - välj 1 (Spärrservice)
Öppet alla dagar, dygnet runt.