Verifieringsprocess
- Kunden eller Kundens förälder/förmyndare ringer in till Affinion.
- Om Kunden ringer in själv tar vi emot information och personupplysningar.
- Om en förälder/förmyndare ringer in, tar vi emot information och personupplysningar på Kunden och föräldern/förmyndaren. Vi inhämtar också information om vilken relation den som ringer oss har till Kunden. Om Kunden är över 13 år måste Kunden signera en samtyckesblankett eller ge muntligt samtycke över telefon.
- Om den som ringer in inte är Kunden själv så måste det vara en förmyndare/förälder till Kunden.
- Vi registrerar ärendet och skickar ett mail till Kunden och/eller förälder/förmyndare enligt överenskommelse. I mailet finns information om vad vi kan hjälpa till med och vilken typ av information och dokumentation vi behöver få från Kunden. T.ex. URL/länk till det som ska tas bort från nätet. Information och dokumentation från Kunden som innehåller personupplysningar, som t.ex. fullmakt, kopia av id-handling eller polisanmälan, måste skickas till oss via post eller via ASP (Affinion Secure Platform).
- Om nätsidan/företaget vi kontaktar kräver fullmakt måste både Kunden och en förälder/förmyndare signera fullmakten om Kunden är under 13 år. Om Kunden är över 13 år behövs bara Kundens underskrift samt en kopia av id-handling till den signerade fullmakten.