Hoppa till huvudinnehåll

Frågor och svar - Direktbetalningar via internet

  • Tjänsten är gratis och ingår i internetbanken.

  • Ditt konto debiteras direkt i samband med att du godkänner ett köp.

  • Dina genomförda betalningar redovisas som en transaktion i ditt kontoutdrag med texten: ”DIREKTBETALNING” samt ett referensnummer.

  • Det är ett nummer som skapas vid varje köp och är unikt.

  • När du har gjort ett köp har du möjlighet att skriva en egen notering på 10 tecken som redovisas i ditt kontoutdrag istället för texten ”DIREKTBETALNING”. (OBS, vid användning av egen notering försvinner information om referensnummer.)

  • Om du undrar när betalningen gjordes, om den har godkänts med mera kan du kontakta internetbankssupporten eller ett bankkontor. De kan även hjälpa till att ta fram information om referensnummer.

  • Alla frågor rörande den köpta varan, till exempel leverans och ångerrätt, kan endast besvaras av butiken. Uppge referensnummer vid kontakt med butiken.