Tjänsten ger företag möjlighet att optimera sina betal- och rapporteringsflöden genom att ansluta till bankens nya betal- och rapporteringsprodukter. Den omfattar samtliga kanaler för filöverföring och erbjuder en säker lösning för de kunder som önskar direktintegration.
Företaget kan välja en eller flera av tjänsterna i Anslutning Företag:
- Filadministration via internetbanken Företag
- Tredjepartsintegration: Koppla företagets betal- och rapporteringsprocesser till en tredjepartsleverantör, exempelvis en ERP-leverantör eller servicebyrå, med direktintegration mot banken.
- Direktintegration: Automatisera betalnings- och rapporteringsflöden genom en säker SFTP-integration mellan företagets affärs- eller ekonomisystem och bankens server.
Filadministration via internetbanken
Företag som tecknar avtal om Filadministration via internetbanken kan enkelt direkt ladda upp och hämta filer. För att använda tjänsten krävs en programvara som kan generera filer enligt respektive betaltjänsts formatkrav.
Tredjepartsintegration
Tjänsten gör det möjligt att överlåta betal- och rapporteringstjänster till en tredjepartsleverantör, exempelvis en ERP-leverantör eller servicebyrå, som har en direktintegration med banken.
För att ansluta krävs ett separat avtal mellan företaget och den valda tredjepartsleverantören.
Direktintegration
Denna tjänst är avsedd för företag som vill automatisera sina betal- och rapporteringsprocesser genom en direkt SFTP-integration mellan affärs- eller ekonomisystemet och bankens server.
Säkerhetslösning
Tjänsten Säkerhetslösning tecknas för kunder som vill använda en egen direktintegration mot banken. Säkerhetslösningen innebär att ni kan förändringskydda era filer.